LAMINATY
 
 

              Kolejnym prototypem Syreny Laminat jest egzemplarz z nadwoziem o numerze 002. Jest to pierwszy prototyp Syreny Laminat, ponieważ nadwozie 002 jako pierwsze zostało zamontowane na podwoziu Syreny. Auto zostało wyposażone w ramę oraz silnik Syreny 104 wyprodukowanej w 1966 roku. Nadwozie posiadało prowadnice siedzeń pod dwa oddzielne foteliki.

             Samochód był gotowy do jazdy 6 lipca 1969 roku i od tego okresu zaczęły się jego badania. Prowadzącym badania był główny konstruktor Syreny Laminat- inż. Stanisław Łukaszewicz. W zamierzeniach badania trwać miały 3 lata. Z posiadanej dokumentacji wynika że nadwozie w okresie eksploatacyjnym nie wykazywało większych uszkodzeń. Najczęstsze uwagi dotyczyły drobnych pęknięć powierzchni karoserii, nieszczelności nadwozia podczas opadów, czy skrzywienia (odstawania dolnej krawędzi drzwi) powstałe w wyniku zbyt wczesnego wyjęcia laminatu i położenia na krzywym podłożu, przed ostatecznym wyschnięciem.

                Po zakończonych badaniach auto w dalszym ciągu znajdowało się w posiadaniu inż. Łukaszewicza, dopiero w 1996 roku jego syn Radosław zdecydował się sprzedać samochód. Pojazd  w dalszym ciągu znajduje się w bardzo dobrym stanie technicznym i jest najlepiej zachowanym egzemplarzem Syreny Laminat.