Syrena przedstawiana na poniższych zdjęciach to egzemplarz z nadwoziem z laminatu, wyprodukowanym już poza Fabryką Samochodów Osobowych. Niestety miejsce wytworzenia nadwozia nie jest znane, ale pewne jest to, że powstało po 1975 roku, (najprawdopodobniej lata 80-te) o czym świadczą tylne lampy zapożyczone z Polskiego Fiata 125p. Inne charakterystyczne elementy dla tego nadwozia to zderzaki bez kłów, klamki od Syreny 104, a także osłona zamka bagażnika od Zastavy 1100p. W środku nadwozia zastosowano prędkościomierz od Polskiego Fiata 125p.
Historia tej Syreny znana jest od 2005 roku, kiedy to została zakupiona przez Leszka Liszewskiego, znanego kolekcjonera polskich pojazdów. Samochód ten prezentowany był podczas wystawy zorganizowanej na V Ogólnopolskim Zlocie Motocykli Sokół w Czersku.
W 2008 roku pojazd został zakupiony przez szczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji wraz z całą kolekcją samochodów i motocykli Leszka Liszewskiego. Syrena znajdzie swoje miejsce wśród prototypów polskich samochodów takich jak Beskid, Smyk, czy maluch w wersji "Wszędołaz". Otwarcie tej placówki planowane jest na 2010 rok.
Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdnia Sztuki w Szczecinie rozpoczęło
działalność 1 stycznia 2006 r. Jako muzeum w fazie organizacji rozpoczęło
starania o sfinansowanie remontu i adaptacji zajezdni na cele muzealne.
Starania te zakończyły się sukcesem i w końcu 2008 r. rozpoczęte zostaną
prace budowlane. Działalność Muzeum to przede wszystkim gromadzenie
zbiorów: tramwaje, autobusy, samochody, motocykle, rowery, sprzęt
elektroniczny i telekomunikacyjny, sprzęt gospodarstwa domowego i wiele
innych. Muzeum aktualnie przygotowuje się do przeprowadzenia szeroko
zakrojonych prac remontowych, które przekształcą dawną Zajezdnię
Tramwajową Niemierzyn w nowoczesną placówkę kulturalną i naukową. Otwarcie
Muzeum dla zwiedzających planowane jest na wrzesień 2010 roku.
Dalsze informacje odnośnie muzeum i jego zbiorów na stronie :
www.muzeumtechniki.eu