LAMINATY
 
 

              Nadwozia z tworzyw sztucznych były także montowane na podwoziach innych samochodów niż Syrena. Co ciekawe pojazdy takie nie posiadały również jednostek napędowych od Syreny, co w efekcie prowadziło do tego, że samochód nazywany Syreną Laminat poza nadwoziem z tworzyw sztucznych oraz drobnymi częściami nie przypominał konstrukcyjnie i wizualnie seryjnej Syreny.

             Przedstawiona Syrena Laminat jest pojazdem o odmiennym wyglądzie od dotychczasowych Laminatów. Auto zostało zbudowane w połowie lat 80-tych i zamontowano w nim bardzo wiele różnych części z produkowanych wówczas samochodów.

              Laminatowe nadwozie zostało założone na ramie od Wartburga 312 i z tego powodu auto zarejestrowane jest w dokumentach jako Wartburg! Innym bardzo istotnym elementem wyróżniającym ten pojazd, jest zamontowany silnik o pojemności 1,3 cm3 VW Polo. Auto posiada również zmieniony wygląd nadwozia.

             Różnica w wyglądzie sprowadza się przede wszystkim do przedniej części auta, gdzie nie zastosowano okrągłych reflektorów od Syreny tylko prostokątne lampy. Przednia maska w przeciwieństwie do innych nadwozi laminatowych nie zachodzi do samego przodu, a na jej końcu  zamontowano chwytacz powietrza stosowany w samochodach Polonez.  Przednia atrapa została zapożyczona z samochodu Skoda 105. Pojazd posiada tylne lampy od Polskiego Fiata 125p, klamki zewnętrzne od Poloneza oraz plastikowe zderzaki (z  tyłu od Skody 105).

               Syrena była uczestnikiem kolizji i przekoszona rama (czteroślad) nie pozwalała na jej normalne użytkowanie. Obecnie pojazd zmienił swojego właściciela i być może już niebawem Laminat zostanie poddany renowacji.